SELAMAT DATANG

Pengalaman, Cetusan Inspirasi!
MOHAMAD ARIFFIN ZULKIFLI

Shortcut Key Untuk Sticky Notes



By  Unknown     Thursday, October 03, 2013    Labels: 


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Korang semua sihat? Saya harap korang semua sihat walafiat semuanya... InshaALLAH. Hari ni, saya nak kongsi shortcut key untuk software sticky notes.

Bro, ape kebendanya Sticky Notes tu? Kalau korang guna Windows 7 pada komputer korang, Sticky Notes ni memang dah ada wujud dalam laptop korang tu, korang je yang tak nak guna, rugi tau... hehe. Sticky Notes ni bagus, korang boleh taipkan apa2 saje notes, manalah tahu, tiba2 tengah2 online, popup idea bisnes meletup, korang terus taip kat Sticky Notes tu, jadi tak lah korang lupa idea meletup seimbas lalu yang gempak tu, macam dalam gambar kat bawah ni.


Sticky Notes ni saya boleh saya katakan dia adalah plain dan simple software, sebab dia takde menu untuk setting dan sebagainya. Kalau ada menu macam Microsoft Word kan senang kita boleh letak bullet/number pada notes2 kita, dengan hanya beberapa klik je. Tapi korang jangan risau, Sticky Notes ni memang dia takde menu, tapi dia ada shortcut key yang boleh jadikan notes korang lebih menarik, macam dalam gambar kat bawah ni.


Apa yang bestnya sticky notes ni, bila kita switch on laptop je, dia akan terus ada pada desktop. So, idea korang, notes2 korang, priority2 korang, akan tetap ada kat desktop korang selagi mana korang tak delete Sticky Notes tu. Korang akan sentiasa ingat notes2 atau idea2 korang... Tak ke bagus tu software ni. Software ni memang nampak simple, tapi marvelous beb!... hehe.

Ha, shortcut key untuk Sticky Notes ni, macam dalam gambar kat bawah ni. Korang bolehlah mula cuba dan praktikkan sendiri kat komputer korang... amacam best tak?


Ok, lepas ni bolehlah korang share2kan pada kawan2 korang ya. Ilmu tu kan untuk semua, korang kongsi satu Ilmu pada kawan2 korang, berIlmu2 lagi yang korang dapat lepas tu. hehe...

Terima kasih. Tolong kawan dalam kebuntuan dan kesusahan, buatlah mereka tersenyum. 
Mohamad Ariffin Zulkifli | Peace yo ^_^

Unknown

He's 25 years old geek, eager to learn about latest and existing technology then inspire others with knowledge. He's entusiast in fields, which related to technology, electronics, computer science, especially in field of Big Data and Internet of Things.

2 comments:

  1. Sekadar perkongsian bersama :)

    http://is-atika.blogspot.com/2011/11/shortcut-for-windows.html

    ReplyDelete


Translate

Contact Form

Name

Email *

Message *