SELAMAT DATANG

Pengalaman, Cetusan Inspirasi!
MOHAMAD ARIFFIN ZULKIFLI

Rahsia Hasilkan Post Memukau di Laman Sosial (Infographic)



By  Unknown     Friday, January 03, 2014    Labels:,,, 

Dalam dunia perniagaan kini, ramai peniaga sudah tidak bergantung sepenuhnya kepada pemasaran konvensional sahaja seperti dahulu. Kehadiran teknologi kini membantu peniaga dalam mempromosi produk mereka secara optimum, seperti di laman sosial yang mempunyai berjuta pengguna pada setiap hari. Malahan, tidak cukup dengan itu sudah ada pun ahli perniagaan Malaysia yang menjadi JUTAWAN, hanya dengan berniaga melalui Facebook.

Namun ia bukan semudah yang kita sangka, perniagaan apa pun yang ada didunia ini harus ada ilmu, sistem dan psikologinya bagi membantu membawa perniagaan kita lebih tinggi daripada pesaing kita. Walaupun kita tahu dalam laman sosial terdapat berjuta orang menjadi pengguna kepada laman sosial tersebut, namun bukan mudah untuk mencapai kesemua pengguna tersebut.

Sebagai contoh, pengguna Facebook di Malaysia sahaja mencecah 13,085,000 pengguna, setakat tahun 2013, mustahil untuk kita dapatkan semua pengguna tersebut. Tetapi dengan menggunakan ilmu, psikologi dan sistem yang betul, kita bakal mempromosi kepada pengguna Facebook tersebut, tidak dapat berjuta orang, cukup dimulakan dengan promosi kepada pengguna laman sosial dikawasan kita, seperti rakan2 kita.

Pengalaman bisnes saya di Facebook (Servis Format Laptop)


"Sebelum saya menggunakan tips psikologi pelanggan dalam laman sosial, alangkah runginya, selepas dua bulan promosi yang saya buat, tiada satu pun pelanggan yang bertanya kepada saya tentang servis format laptop. Tambahan, saya hanya mendapat enam like sahaja pada post tersebut dan tiada apa-apa komen, buktinya:

Alhamdulillah, selepas daripada itu saya mula belajar tips psikologi pelanggan yang diberikan PERCUMA oleh MyClever Agency dalam bentuk Infografik, saya mula memahami dan belajar satu per satu teknik yang mereka berikan. 

Alhamdulillah, ia berhasil, anda boleh lihat buktinya dibawah dalam skrinshot saya, terdapat 36 likes dan 76 comments dalam masa 30 HARI.


Alhamdulillah, saya sudah berjaya mempelajarinya dan ia berhasil. Kini saya kongsikan semua tips itu KHAS UNTUK ANDA! Selamat membaca!"

Bagaimana Hasilkan Post Meletop di Laman Sosial (Infographic)

Dalam Infografik dibawah, MyClever Agency memberikan tip dengan lebih terperinci lagi, bagaimana kita boleh mempromosi produk kita di laman sosial dengan lebih baik dan anda bakal memukau pelanggan. Selamat membaca, analisa dan mulakan tindakan kejayaan anda!


Terima kasih kerana membaca. Perlu Ada Ilmu Psikologi Dalam Memukau Pelanggan Terhadap Produk Anda.
Mohamad Ariffin Zulkifli | Pasir Gudang, Johor.

Kredit Foto: MyCleverAgency, TheDrum.

Unknown

He's 25 years old geek, eager to learn about latest and existing technology then inspire others with knowledge. He's entusiast in fields, which related to technology, electronics, computer science, especially in field of Big Data and Internet of Things.

No comments:

Post a Comment


Translate

Contact Form

Name

Email *

Message *