SELAMAT DATANG

Pengalaman, Cetusan Inspirasi!
MOHAMAD ARIFFIN ZULKIFLI

10 Ayat Yang Bakal Mengubah Perspektif Anda



By  Unknown     Tuesday, October 22, 2013    Labels:, 

 Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Apa khabar korang semua? saya harap korang sihat walafiat... dan sentiasa berada dalam keadaan bermotivasi dan bersemangat dalam menempuh hidup yang banyak cabaran dan peluangnya untuk menemui kejayaan... InshaALLAH. Hari tu, dalam saya jalan2 dalam dunia maya, saya ternampak satu gambar menarik, himpunan 10 ayat2 "POWER" yang bakal mengubah gaya pemikiran korang.

Ayat yang paling saya suka dalam gambar tu, adalah ayat: "Comfort is the enemy of achievement". Simple je ayat ni tapi membawa seribu makna... Memang betul pun, kadang2 bila kita rasa dah selesa atau dah pandai kita rasa macam dah tak nak belajar lagi, tanpa kita sedar, kita dah masuk dalam zon selesa... betul tak? Korang jangan macam tu ya, cepat berasa selesa dengan sesuatu, teruskan je berusaha, peringatan ni pun untuk saya juga... hehe. Sebab tu cikgu kat sekolah selalu je cakap, "awas zon selesa kamu!".

Saya pernah terdengar dari seorang penceramah motivasi, dia cakap... "diri kita adalah pakar motivasi sebenar, walaupun kita dah pergi 100 ceramah motivasi, tapi kalau kita tak mula berbuat untuk berubah, tiada gunanya juga..." Ya, memang betul apa yang penceramah tu cakap, dalam Al-Quran ALLAH SWT berfirman:

“Bagi manusia ada malaikat-malaikat yang selalu menjaganya bergiliran, dari hadapan dan belakangnya. Mereka menjaganya atas perintah ALLAH. Sesungguhnya ALLAH tidak mengubah keadaan suatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila ALLAH mengkehendaki keburukan terhadap sesuatu kaum, maka tidak ada yang dapat menolaknya; dan sekali-kali tidak ada pelindung bagi mereka selain Dia.” [QS Al-Ra’du, 13:11]

Nilah dia, gambar kat bawah ni, himpunan 10 ayat2 "POWER". Pasal zon selesa, salah satu ayat2 "POWER" tu. Ha, korang baca, perhatikan dan hayatilah ayat2 "POWER" kat bawah ni ya. Moga2, korang terkesan daripada ayat2 tu, kalau korang faham satu ayat pun dah cukup bagus dah tu.


 Terima kasih kerana sudi membaca. Jom Jadi Orang Yang Bermotivasi Tinggi.
 Mohamad Ariffin Zulkifli | Peace yo ^_^
Sumber gambar (9GAG)

Unknown

He's 25 years old geek, eager to learn about latest and existing technology then inspire others with knowledge. He's entusiast in fields, which related to technology, electronics, computer science, especially in field of Big Data and Internet of Things.

No comments:

Post a Comment


Translate

Contact Form

Name

Email *

Message *