SELAMAT DATANG

Pengalaman, Cetusan Inspirasi!
MOHAMAD ARIFFIN ZULKIFLI

Pengalaman Sertai Mini Seminar Magnet Kekayaan dan Kejayaan



By  Unknown     Sunday, October 20, 2013    Labels:,, 


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Korang semua sihat? Korang pernah tak sertai seminar bisnes, lepas tu bila balik je dari seminar tu, ada satu perasaan yang rasa macam korang nak meletup lepas tu korang sangat2 yakin yang korang boleh terbang lebih tinggi dari tempat yang korang berada sekarang? Itulah apa yang saya rasa selepas saya pertama kalinya saya sertai seminar yang diberikan oleh Dr. Azizan Osman.

Sebelum ni, saya memang dah tahu lama Dr. Azizan Osman ni, dia memang terkenal dengan Rahsia Tarikh Lahir. Tapi sekarang dia banyak buat seminar bisnes, demi untuk membantu usahawan @ peniaga diluar sana yang berniaga, tapi perniagaan tak maju2, dari dulu keuntungannya, memang tak seberapa, Dulu, Kini dan Selamanya... haha, dah macam tagline UMNO lah pulak. sorry ya, tak de kena mengena dengan mana2 badan politik di Malaysia. peace ^_^

Dr. Azizan Osman membantu usahawan @ peniaga dengan menyedarkan mereka diluar sana dengan pentingnya keberadaan Mentor, Elmu, Sistem, Tindakan dan Intention dalam setiap apa pun bidang perniagaan. Dr. Azizan Osman ada cerita yang Kaum Cina meletup2 dalam bisnes sebab, diorang memang ada Mentor untuk setiap bisnes yang diaorang ceburi. Saya pun teranguk2 time Dr. Azizan Osman cerita macam tu, "Owh, kena ada Mentor rupanya?".

Yang paling buat saya terkesima, bila Dr. Azizan Osman sebut tentang hubungan kita dengan ALLAH dan hubungan kita dengan MANUSIA, terutamanya dengan hubungan kita dengan Ibu Bapa kita. Dr. cakap kenapa banyak orang buat sesuatu tak kiralah perniagaan ataupun perkerjaan, asyik tak menjadi je. Rupa2nya, benda yang asyik kita buat tak menjadi tu, bukan sebab tak de rezeki, cumanya kita terlepas pandang hubungan kita dengan ALLAH dan Ibu Bapa, cuba kita tanya diri kita, agak2lah kan, apa yang kita buat hari2 ni, Ibu Bapa kita restu tak?

Haha, saya pun tercengang kat situ. Mula terfikir, "YA ALLAH, aku tak pernah pun minta dan tanya pada Abah dan Ibu aku, diaorang restu tak apa yang buat..."

Lepas tu yang paling best, Dr. Azizan Osman ajar macam mana nak menarik benda2 positif datang dalam diri kita. Korang perasan tak yang kebanyakan dari kita suka bercakap dan berfikir benda2 yang negatif je... Dr. Azizan Osman cakap, apa yang kita difikir dan kita cakap menjadi doa buat kita.

Perasan tak, wall Facebook korang selalu jadi bahan benda2 negatif. Ni je lah yang biasa saya nampak, "Kurang hajar punya minah, ada ke patut dia rampas BF aku", "boringnya hidup hari ni" dan macam2 lagilah yang korang perasan, yang kebanyakannya cemuhan, kata2 kesat, pandangan negatif, mengata orang dll.

Dr. Azizan Osman kata, cuba kita ubah diri kita, ubah cara kita berfikir dan bertindak dengan gaya yang positif, InshaALLAH, kita akan sedar yang kita akan mula dikelilingi dengan benda2 positif, dan kita akan mula pelik dengan perubahan kehidupan kita yang sudah mula menuju kejayaan, yang dulunya hanya angan2 kita yang sekarang menjadi realiti...

Pada saya, benda paling yang Dr. Azizan Osman cakap adalah "Tindakan". Dr. cakap dia tak boleh nak bagi "TINDAKAN" pada peserta seminar, sebab tindakan ni atas usaha diri sendiri. Dr. cakap ALLAH SWT berfirman,

“Bagi manusia ada malaikat-malaikat yang selalu menjaganya bergiliran, dari hadapan dan belakangnya. Mereka menjaganya atas perintah ALLAH. Sesungguhnya ALLAH tidak mengubah keadaan suatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila ALLAH mengkehendaki keburukan terhadap sesuatu kaum, maka tidak ada yang dapat menolaknya; dan sekali-kali tidak ada pelindung bagi mereka selain Dia.” [QS Al-Ra’du, 13:11]

Banyak lagi saya nak kongsi, tapi tak best pulak kan... apa kata korang sendiri yang pergi seminar ni. Mini Seminar Magnet Kekayaan dan Kejayaan ni PERCUMA je. "Say what, PERCUMA?" Ha, yelah PERCUMA tak percaya pergi la website Seminar ni. [klik sini]

Cumanya lokasi yang Masih Available adalah Sandakan, Kota Kinabalu, Kuala Lumpur, Tawau, Melaka, Shah Alam, Johor Bahru, Kuantan, Kota Bharu dan Penang. Korang boleh terus daftar secara online kat website Seminar tu.

Terima kasih kerana sudi membaca. Jom Berubah Jadi Positif Untuk Jadi Kaya dan Bahagia.
 Mohamad Ariffin Zulkifli | Peace yo ^_^

Unknown

He's 25 years old geek, eager to learn about latest and existing technology then inspire others with knowledge. He's entusiast in fields, which related to technology, electronics, computer science, especially in field of Big Data and Internet of Things.

No comments:

Post a Comment


Translate

Contact Form

Name

Email *

Message *